Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Γαλατόπιτα με πορτοκάλι

Υπέροχη μοσχομυρωδάτη γαλατόπιτα χωρίς φύλλο, με άρωμα πορτοκαλιού. Εύκολη, απλή, γρήγορη. Δοκιμάστε την, και θα τρελαθείτε!!
Υλικά:

Για την κρέμα:
2 λίτρα φρέσκο γάλα, πλήρες
200 γρμ. σιμιγδάλι ψιλό
70 γρμ. κόρν γλάουρ
420 γρμ. ζάχαρη
120 γρμ. βούτυρο, σε θερμοκρασία δωματίου
1 μέτριο πορτοκάλι, χυμό και ξύσμα
ξύσμα ενός λεμονιού, συν λίγες σταγόνες λεμόνι
2 βανίλιες
4 αυγά

Για το γαρνίρισμα:
ζάχαρη
κανέλα σκόνη

Εκτέλεση:
  1. Βάζουμε σε κατσαρόλα το γάλα, 400 γρμ. από την ζάχαρη, το χυμό πορτοκάλι,  και την τοποθετούμε στη φωτιά να βράσει. 
  2. Μόλις αρχίσει να βράζει, χαμηλώνουμε τη φωτιά, και ρίχνουμε σιγά σιγά το σιμιγδάλι ανακατεμένο με το κορν φλάουρ ανακατεύοντας με το σύρμα, μέχρι δέσει η κρέμα και να γίνει αρκετά παχύρευστη. 
  3. Προσθέτουμε το ξύσμα πορτοκάλι και το λεμόνι, και σιγοβράζουμε για ένα-δύο λεπτά. 
  4. Αποσύρουμε από τη φωτιά, και αφήνουμε να κρυώσει ελαφρώς. Πού και πού ανακατεύουμε με το σύρμα για να σπάμε την κρούστα.
  5. Χτυπάμε καλά με το σύρμα, τα αυγά με την υπόλοιπη ζάχαρη, και τις βανίλιες, και τα ρίχνουμε μέσα ανακατεύοντας γρήγορα-γρήγορα με το σύρμα. 
  6. Προσθέτουμε το βούτυρο κομματάκια, και ανακατεύουμε καλά να λιώσει.
  7. Αδειάζουμε το μείγμα σε ένα ανάλογο ταψί, βουτυρωμένο, και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170o-180o C. σε αντιστάσεις, για 50' - 60' περίπου, μέχρι να ροδίσει καλά. (Το επιθυμητό πάχος της κρέμας πρέπει να είναι 2 1/2 δάχτυλα, διότι με το ψήσιμο θα χάσει υγρά και θα μείνει δύο δάχτυλα περίπου.. Εγώ έφτιαξα μιάμιση δόση, και το έβαλα στο ταψί της κουζίνας).
  8. Αφήνουμε να κρυώσει, και την βάζουμε στο ψυγείο να παγώσει. (Τρώγεται κρύα ή σε θερμοκρασία δωματίου)
  9. Κόβουμε σε κομμάτια, και σερβίρουμε αν θέλουμε, με ζάχαρη άχνη ή κρυσταλλική, και κανέλα. 
Μυστικό:
Δεν ρίχνουμε το ξύσμα πορτοκάλι και λεμόνι στο γάλα, διότι υπάρχει πιθανότητα με το ξινό να μας κόψει το γάλα, και να φτιάξουμε ένα ωραίο γλυκό τυράκι... :-)




3 σχόλια:

  1. Όσο δεν θέλω να τρώω γλυκά για να διατηρήσω την γραμμή μου τόσο έχεις βαλθεί
    να μου τη χαλάσεις με τις προτάσεις σου:))

    Τα θαλασσινά μου φιλιά για καλό ΠΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Εεεεε... ένα κομματάκι δεν θα σου κάνει τίποτα... Μόλις την έφτιαξα και εγώ, τώρα την έβαλα και ψήνεται. Διόρθωσα κάποιες λεπτομέριες στη συνταγή... Θα σου πω αποτελέσματα, διότι την έφτιαξα με δικές μου αναλογίες και υλικά, και ακόμα δεν ξέρω κατά πόσο είναι πετυχιμένη.

      Τα νησιώτικά μου φιλιά και από εμένα..

      Διαγραφή
  2. Βγείκε τρέλα... πολύ πετυχημένη και πεντανόστιμη... θα ανεβάσω και φώτο. Μόνο που έχω ένα μικρό πρόβλημα με τον φούρνο μου, παρόλο που είναι ολοκαίνουριος, και αξιόπιστη μάρκα, μού ψήνει η δεξιά μέσα γωνία πιό πολύ, και μου καίει το φαγητό πριν πάρει χρώμα το υπόλοιπο, Αναγκάζομαι να το γυρνάω το ταψί, αλλά δεν το σώζει και τόσο... :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Print this page

Print Friendly and PDF